9:24 pm - Pazartesi Aralık 18, 2017

Henri Cartier-Bresson

Cumartesi, 10 Ağustos 2013, 12:28 | Genel | 0 Yorum
by editor

Henri Cartier-Bresson  Kimdir,Henri Cartier-Bresson  Hayatı ve Biyografi

(1908)

Fransız, fotoğrafçı. Belge fotoğrafçılı­ğını bir sanat dalı haline getirmiştir.

22 Ağustos 1908’de Paris yakınlarında Chanteloup’da doğdu. 1927-1928 arasında ressam A.Lhote’un atölyesinde resim çalıştı. 1929’da Cambridge Üniversitesinde resim ve edebiyat eğitimi gördü. 1930’larda E. Atget ve M. Ray’in yapıtlarından etkilenerek fotoğrafçılığa yöneldi. 1931’de Afrika’ya gitti, küçük bir kamerayla oradaki yaşamı görüntüledi. 1933’de ilk 35 milimetrelik Leica makinesini satın aldı. 1937’de İspanya İç Savaşında sıhhiyecilerin çalışmalarını konu alan ilk belgesel filmini gerçekleştirdi. Aynı yıl gazeteler için ilk röportaj fotoğraflarını çekti. 1936- 1939 arasında Une partie de campagne (Piknik) ve La regle du jeu (“Oyunun Kuralı”) filmlerinin çekimleri sırasında ünlü rejisör J. Renoir’ın asistanlı­ğını yaptı.

II. Dünya Savaşında Almanlar’a esir düştü. 1943’de kaçtı ve bir yıl sonra Fransız direnişçilerine katıldı; Alman işgalini belgeleme görevini aldı. 1945’de Amerikan Savaş Haberleri Bürosu için, esir kamplarından dönenleri konu alan, Le retour (“Dö­nüş”) adlı bir film yaptı. 1947’de fotoğrafçı arkadaşları R.Capa, George Rodger ve David Seymour ile birlikte Magnum adını verdikleri ünlü fotoğraf ajansı­nı kurdu. 1947-1950 arasında Hindistan, Çin ve Endonezya’da, 1963-1965 arasında da Küba’da, Mek­sika’da ve Hindistan’da fotoğraf çekti. Başta Fransa, ABD, İspanya, İngiltere, Japonya ve İsviçre olmak üzere dünyanın pek çok ülkesinde sergiler açtı. Televizyonun giderek fotoğrafın yerini aldığını öne sürerek, son yıllarda film yapımcılığına ağırlık verdi.

Cartier-Bresson fotoğrafta düzenlenmiş sahnelerden özellikle kaçınmış, nesneleri olduğu gibi görüntülemeye özen göstermiştir. Kendini belli etmeden resim çekebilmek için 35 milimetrelik kamerayı yeğlemiştir. Fotoğrafçılığın teknik sorunlarım düşünmeden çekim sırasında yalnızca görüntü üzerinde yoğunlaşmak istemiş bu nedenle hiçbir zaman kendi fotoğraflarını banyo etmemiştir. Çektiği fotoğraflar sıradan görüntüler değil, büyük bir sezginin ve seçmesini bilen bir gözün ürünüdür.

Eserleri (başlıca): The World of Henri Cartier- Bresson, 1968, (“Henri Cartier:Bresson’un Dünyası”); L’homme et la machine, 1968, (“insan ve Makine”); Vive la France, 1970, (“Yaşasın Fransa”); Cartier-Bresson’s France, 1971, (“Cartier Bresson’un Fransası”); Faces of Asia, 1972, (“Asya’nın Yüzleri”); Images â la sauvette, (“Hırsızlama Görüntüler”); The Europeans, (“Avrupalı­lar”); From One China to the Other, (“Bir Çin’den Öbürüne”); The People of Moscow, (“Moskova’nın İnsan­ları”); Danses a Bali, (“Bali Dansları”).

 

Yorum Yazın