Odilon Redon Hayatı

Odilon Redon Kimdir, Odilon Redon Hayatı Biyografi

Fransız ressam ve taş baskı (litografi) ustası. İç dünyasını ve fantezilerini yansıtan simgeci (sembolist) yapıtlarıy­la tanınmıştır.

20 Nisan 1840’ta Bordeaux’da doğdu, 6 Temmuz 1916’da Paris’te öldü. Çocukluğu Gironde yakınlarında Peyrelebade’de ıssız bir yöredeki aile malikanesinde geçti. Çevresinde duyduğu garip söylenceler ve yaşadığı yalnızlık onu yaşamı boyunca etkiledi. Küçük yaşta müziğe ve resme ilgi duydu. 1855’de romantik ressam Stanislas Gorin’den çizim dersleri aldı. 1862’de ilk resimlerini yaptı. Bordeaux’lu gravürcü Rodolphe Bresdin’den (1825-1885) gravür tekniklerini ve kara ka­lem kullanmayı öğrendi. Ressam olmaya karar verince Paris’e gitti ve kısa bir süre Ecole des Beaux-Arts’da, Jean Leon Gerome’dan (1824-1904) ders aldı.

1868-1869 yıllannda Bourdeaux’da çıkan La Gironde adlı yayın organında sergi eleştirileri yazdı. 1870’de Fransa-Prusya Savaşı’na katıldı. Ertesi yıl döndüğü Paris’te Fantin La Tour’la dostluk kurdu, ondan taş baskı tekniğini öğrendi. İlk taş baskı albümünü 1879’da yayımladı. Bunu Gustave Flaubert’in La lentation de SaintAntoine (“Aziz Antonius”) ve Baudelaire’in Les fleurs du mal (Kötülük Çiçekleri) adlı yapıtlarının resimlenmesi izledi. 1884’de Seurat ve Signac’ın kurduğu Societe des Artistes Independants’m (Bağımsız Sanatçılar Birliği) başkanlığını yaptı. 1886’da Belçika’da Les Vingt (Yirmiler) adlı öncü topluluğun ve Paris’te İzlenimci- ler’in (Empresyonistler) son sergilerine katıldı. 1890’da Mallarme ve öbür simgeci şairlerle dostluk kurdu. 1909’dan sonra çoğu zamanını Paris’in dışında Bievres’ de geçirdi.

Redon, yalnızca siyah beyazı kullandığı ilk karakalem çizim ve baskılarında, düşsel bir dünyanın ürünleri olan insanımsı bitkiler ve böcekleri konu edinmiştir. Bu yapıtlarında çocukluğunun yalnızlığı, ölüm korkusu ve dinsel bir içe dönüklük sezilir. Bu eğilimi onu Simgeciler’in öncülerinden yapmıştır.

  • Eserleri (başlıca): Resim ve Taşbaskı: Gülümseyen Örümcek, 1881, Ulusal Kütüphane, Paris; Kapalı Gözler, 1890, Jeu de Paume Müzesi, Paris; Düjler, 1891, Ulusal Kütüphane, Paris; Jeanne Chaise Portresi, 1903, Sanat Müzesi, Basel; Buda, ykş. 1905; Siyah Vazodaki Çiçekler, ykş. 1910; Sessizlik, 1911, Modern Sanatlar Müzesi, New York; Uzun Bir Vazoda Kır Çiçekleri Demeti, ykş. 1912, Jeu de Paume Müzesi, Paris. Kitap: A soi-mûme. Journal, 1867-1915. Notes sur la vie, l’art et les artistes, (ö.s.), 1922, (“Kişiye Özel. Günce 1867-1915. Yaşam, Sanat ve Sanatçı­lar Üzerine Notlar”); Lettres, 1878-1916, (ö.s.), 1923, (“Mektuplar 1878-1916).

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir