Hans von Bülow Kimdir

Hans von Bülow Kimdir, Hans von Bülow Hayatı Biyografi

Alman piyanist, orkestra şefi ve mü­zik eleştirmeni. Döneminin etkili mü- zisyenlerindendir.

8 Ocak 1830’da Dresden’de doğdu, 12 Şubat 1894’de Kahire’de öldü. Çocukluğunda müzikle hiç ilgisi olmamasına karşın, geçirdiği uzun bir hastalık­tan sonra, müziğe eğilim duymaya başladı. Dokuz yaşından sonra, ailesi tarafından Clara Schumann’ın babası Friedrich Wieck’in yanma verildi. Wieck’den aldığı müzik derslerinin ardından, 1841-1845arasmda, Leipzig’de Hesse, Hauptmann, Paidy ve Eberwein ile çalıştı.

1848’de Leipzig Üniversitesinin hukuk felse­fesi bölümüne girdi. Hauptmann ile kontrpuan çalış­maya devam etti. 1849’da Die Abendpost dergisinde, müzik üstüne yazılar yayımlamaya başladı; Bülow, Lisztjve Wagner’in öncülüğünü yaptığı “Yeni Alman Müzik Okulu”nun en önemli destekçisi oldu. 1850’de, Wagner’in Lohengrin operasının ilk temsili­ne destek olabilmek için, asıl işi olan avukatlığı bıraktı. 1851’de Liszt ile piyano çalışmaya başladı ve ilk resitalini 1853’de verdi. 1857’de Liszt’in kızı Cosima ile evlendi. 1864’te Münih Krallık Operası şefliğine getirildi. 1867’de Münih Konservatuvarı müdürü oldu. 1869’da karısının, Wagner için onu terketmesi üzerine, bücün görevlerinden istifa edip,

Floransa’ya gitti. Bundan sonraki on yıl, dünyanın çeşitli yerlerinde konserler yönetti. 1878’de ülkesine döndü ve Hannover Hukuk Tiyatrosu müdürlüğüne getirildi. Artık çok etkili bir müzik adamı olan Bülow, Meiningen Dükü’nün müzik danışmanı oldu. 1885’de tekrar evlendi. Yaşamının son yıllarını kon­serler yöneterek geçirdi.

Bülow’un bir müzikçi olarak en önemli yanı yazarlığıdır. Döneminde siyaset ile yakından ilgilenen Bülow, ulusal Alman müziğinin kurulmasının ateşli bir taraftan olmuştur. Örneğin, Berlin Konservatuva- rı’nda görev aldığı 1855-1864 arasında, konser ve resital programlarında hep Alman bestecilere ağırlık vermiştir. Bu siyasal kişiliğine, çok iyi bir piyanist ve orkestra şefi olarak, müzik kişiliğini de başarılı bir biçimde bağlamıştır.

Piyanoda çok zengin bir repertuarı vardı ve çok değişik türdeki yapıtları rahatlıkla çalardı. Ayrıca, çok sık konserler verdiği için, halkın yakından tanıdığı bir sanat adamıydı. Çok güçlü bir belleği olmasından ötürü, orkestrayı partisyonsuz yönetmesi ile tanınmıştı. Çok az sayıdaki bestelerinden bazıları da oldukça ilgi görmüştür.

  • Eserleri (başlıca): Shakespeare’in Julius Caeser’ı için Rastlantısal Miizik; Orkestra için Des Saengers Fluch Baladı, (“Şarkıcının Laneti'”); Orkestra için Nirvana: symphonisches Stimmungsbild; Orkestra için Vier Charac- terstücke.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir