Joshua Reynolds Kimdir
Joshua Reynolds Kimdir, Joshua Reynolds Hayatı Biyografi
İngiliz, ressam. Portreleriyle çağdaşlarını etkilemiştir.
16 Temmuz 1723’de Devonshire’da doğdu, 23 Şubat 1792’de Londra’da öldü. 1740’ta Londra’da portre ressamı Thomas Hudson’un (1701-1779) yanına çırak olarak girdi. 1743’de Devonshire’a döndü ve portre ressamı olarak çalışmaya başladı. Sonraki yıllarda Londra’ya yaptığı gezilerde inceleme olanağı bulduğu William Ho- garth’ın portrelerinden etkilendi. 1750-1752 arasında Ro- ma’da yaşadı. Yüksek Rönesans ustalarını inceledi. 1753’de Londra’ya dönünce kendi atölyesini kurdu. Kısa zamanda ünlenerek soyluların çevresine girdi. 1760’ta Society of Artists’in (Sanatçılar Derneği) kuruluşunda çalıştı. 1768’de yeni açılan Royal Academy’nin başkanlığına getirildi. Bir yıl sonra da Sir unvanı ile onurlandırıldı. 1784’de kral ailesinin başressamı oldu. 1789’da bir gözünün görme duyusunu tümüyle yitirmesine karşın ölümüne değin resim yapmayı sürdürdü.
Reynolds’un sanatı, temelde yakınlık duyduğu büyük ustaların çeşitli üslup özelliklerinin bir bireşimidir. Özellikle Rembrandt, Titian, Michelangelo, Correggio ve bazı Fransız ressamlarının yapıtlarını üstün kılan özellikleri, çözümleme çabaları, sanat gelişiminin her aşamasına yansımıştır. Bu kaygının yoğun olduğu porte ve tarihsel resimleri seçmeci nitelikleri nedeniyle, sanatının özgün örnekleri arasında sayılmazlar. Buna karşılık konu aldığı kimseleri içtenlikle yansıtmayı amaçladığı Dr.Johnson, Amiral Keppel ve Nelly O ‘Brien gibi portrelerinde daha başarılı sonuçlar elde etmiştir.
Eserleri (başlıca): Kendi Portresi, 1753-1754, Ulusal Portre Galerisi, Londra; Amiral Keppel, 1753-1754, Ulusal Deniz Müzesi, Londra; IV.Cathart Lordu Charles, 1753-1754; Al- bemarle Kontesi, 1757-1759, Ulusal Galeri Londra; Spencer Kontesi Giorgiana ve Kızı, 1759-1761; Nelly O’Brien, 1763, Wallace Koleksiyonu, Londra; Dr. Samuel Johnson, 1772, Ulusal Galeri, Londra; Kış: Caroline Scott, 1776-1777; Bayan ThomasMeyrick, 1782, Ashmolean Müzesi, Oxford; Lady Anne Binghâm, 1786; Francis George Hare, 1788, Louvre Paris; Trajedi Müzü Bayan Siddons, 1789, Henry Huntington Kütüphane ve Sanat Galerisi, San Marino, California.
tice of Imagination: Three Ladies Adoring Terra of Hymen”, Norm and Form: Studies in the Art OfRenaissance, 1966;