2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Türkiye İçin Eğitimde Bir Devrim Olacak

Perşembe, 31 Mayıs 2012, 15:12 | Gündem | 12 Comments
by admin

Eğitimde köklü değişiklikleri içeren yeni 4+4+4 eğitim sistemiyle birlikte Türkiye’de yeni eğitim öğretim yılı farklı uygulamalarla başlayacak. Eğitimde her şey sil baştan başlıyor.  Önümüzdeki eğitim öğretim yılından itibaren uygulamaya başlanacak olan 4+4+4 sistemi, eğitimde önemli değişiklikler getiriyor.

Halen 8 yıl olan zorunlu eğitim süresi, 12 yıla çıkıyor.

yeni eğitim sistemi

Mevcut durumda ilköğretimden sonra isteyen liseye devam ederken yeni dönemde herkes zorunlu olarak lise eğitiminden geçecek.

Türk vatandaşı olan 6 ile 18 yaş arasındaki bütün çocuklar, 12 yıllık eğitimi almak zorunda olacaklar. Öğrenciler 4 yıl ilkokul, 4 yıl ortaokul ve 4 yıl da lise okuyacak.

Eğitimde köklü reformlar getiren düzenleme ile çocuklar okula bir yıl erken başlayacak.

Daha önce 72 ay olan 1. sınıfa başlama yaşı 66 aya çekildi.

Böylece 30 Eylül itibarıyla 5,5 yaşını dolduran çocuklar zorunlu olarak okula başlayacak.

Bu çocukların ön kayıtları adrese dayalı e-okul sistemi üzerinden otomatik olarak alınacak.

Yeni sistemle, 5 yaşını dolduranlar da ailelerinin isteği ve sağlık raporu ile okula başlayabilecek.

Ortaokul, liseye hazırlık olacak

Yeni sistemde ortaokula da geri dönüldü. Meslekî eğitimi tercih etmek isteyenler, ortaokuldan itibaren bu eğitimi almaya başlayacak. Öğrenci bazı temel meslek derslerini öğrenecek.

Öğrenciler ilgi duydukları alana göre seçmeli dersler alacak ve liseye yönlendirilecek. Ortaokul bölümünde öğrencilere seçmeli ders paketleri sunulacak.

Öğrenciler bu yıl hayata geçen Kur’an-ı Kerim ve Siyer gibi dersleri isteğe bağlı olarak ortaokulda alabilecek.

Fen lisesine, sosyal bilimler lisesine, Anadolu liselerine, öğretmen liselerine, meslek liselerine veya imam hatip liselerine gidecek çocuklar için esnek bir sistem getiriliyor.

Ailesinin isteği üzerine isteğe bağlı din dersi alabilmesi de mümkün olacak.

Çocuk imam hatipte okumak istiyorsa fazladan din kültürü ve Kur’an dersleri alacak. İmam hatip ortaokullarının bağımsız ortaokullar olarak kurulmasına öncelik verilecek. İmkân ve şartlara göre imam hatip liseleri ile birlikte kurulabilecekler.

Bu okullarda da okul giriş çıkış kapıları, bahçe kullanım alanları öğrencilerin yaşı dikkate alınarak düzenleme yapılacak.

Lise okumak artık zorunlu

Artık tüm öğrenciler zorunlu olarak lise okumak zorunda.

Bu yıl ilköğretim 8. sınıfı bitiren öğrenciler otomatik olarak e-okul sisteminden liseye kayıt olacak.

Öğrenci, lisede ilgi alanına göre ders paketleri seçecek.

Örneğin fen derslerine eğilimi olan bir öğrenci, fen dersleriyle ilgili bir paketi seçebilecek.

Böylece Anadolu lisesine giden bir çocuk, fen lisesine gitmeden bulunduğu okulda fen branşındaki dersleri alacak.

Aynı şekilde bulunduğu lisede sosyal bilgiler ya da güzel sanatlarla ilgili ders paketi de alabilecek.

Ancak her öğrencinin alması gereken temel dersler olacak.

Öğrenci, seçtiği ders paketini isterse değiştirebilecek.

Özel durumdaki bazı öğrenciler liseyi açıktan da bitirebilecek. Açıköğretimden engelliler gibi dezavantajlı gruplar ile ileri zekâlı kişiler de yararlanabilecek.

Hafızlık eğitimi almak isteyen kişiler de liseyi açıköğretimden tamamlayıp bu sürede hafız olabilecekler. Kimlerin açıköğretime devam edebileceğine Bakanlar Kurulu karar verecek.

Mezuniyet diploması da artık ilköğretim yerine lise sonunda verilecek.

Eokulegitim.com

12 yorum yazılmış, sizde hemen aşağıdan yorum yazabilirsiniz "2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Türkiye İçin Eğitimde Bir Devrim Olacak"

  1. kader özdemir dedi ki:

    ben 1969 doğumluyum 1981 yılında ilkokuldan mezun oldum şimdi açıktan orta ve lise diploması almak istiyorum nereye nasıl başvurabilirim.

  2. Buket dedi ki:

    Bişi dicem ben Lise 1’e geçtim.Ve sizin hiçbirinizin benimde dahil Recep Tayyip Erdoğan’ı getirdiği yeni yasalar hakkında konuşmaya yetkimiz yok.Neden mi çünkü tayyip’in başımıza geçmesini biz istedik ve oy birliğiylede karar verdik eğer o zaman arkasında durduysak şimdide durmalıyız yanlış anlamayın bende bu 4+4+4 sisteminden memnun diilim ama en azından istediğim kararın arkasındayım ve şimdi siz bna yeni lise 1’e geçmişsin oy hakkın bile yok diceksiniz ama bnde tayyip’i istiodum.Senelerdir bizim ülkemizi o yönetio ve ben bu yönetimdn gayette memnunum.Öle yada böyle herkez sonuçta hakkını almıyomuu? Şimdi size Tayyip’ide korumucam ama bakın biz aynı ülkede yaşıyoruz eğer biz başbakanımızın arkasında durmassak buülke olmaz ilk başta yöneticimize güven gerk şimdi Akp,Chp,Mhp … bunlr sürekli olaraktan bi alıp verememezlik içinde tamam zaten böyle bişi olacak çünkü onlar maçtaki gibi karşı takım ama en azından bu kadarda birbirlerine karşı kin tutmaya gerk yok.Bakarsanız bazı milletvekilleri hepkavga içinde.Peki bu kavga niçin yapılıo?Anca başka ülkelere reklam oluyoruz bakıyolarki bu ülkenin birlik beraberliği bitmiş durumda onlarda hemen bu fırsatı kolluyolar Mesela o Fransız başbakanı Sarkozy galiba hemen soykırım diye adımızı çıkarmış O Sarkozy’e cevabımızı sadece Başbakanımız vermesi gerekmiyo birlik olup hep birlikte cevabını vermemiz gerekiyo yani ona cevabını teker teker diilde Başbakanla Cumhur başkanımız Kılıçdaroğlu ikisi televizyon karşısına çıkıp beraber o Fransız’a gönderme yapmaları gerekiyo.Bakın tekrar söylüyorum lise 1’e geçtim ve emin olun ben sizden daha kapsamlı düşünüyorum eğer Tayyip’i ülke başında istemiyosanız bi sonraki seçmelerde başkasını seçersiniz olur biter şimdi yaptığı yeni yasaları yargılamaya hakkımız yok en azından ben seçimde Recep Tayip Erdoğan’a oy verenler için konuşuyorum.eyse inşallah bu 4+4+4 hayırlı olur bütün ülkemize.

  3. burak dedi ki:

    lise tercih sonuçları ne zaman açıklancak ?

  4. recep dedi ki:

    tamda olması gereken sistem helel olsun walla

  5. yusuf dedi ki:

    bence 4+4+4 gelmesi iyi oldu hemde insanlar işsiz kalmayacak meslek ögrenecek

  6. hakan dedi ki:

    bu nasıl bir ülke ya böyle eğitim sistemimi olur herkes lise okumak zorundaymış anaoulu okumak zorundaymış utanmasalar artık üniversitleride zorunlu yaparlar neymiş türkiyenin eğitim düzeyi artsın diye 8 yıllık eğitim zorunlu olduğu gibi okuldan sıkılan öğrenciler gene devamsızlıktan kalacak bunun garantisini verebileceklermi

    • burak dedi ki:

      lan azımı bozdurma benım senın gıbı ila cıkmak zorundamı begenmeyen … git başka ülkeye ben mutluyum bu kötü bişey değil

    • Büşra dedi ki:

      Sen yeni sistemi incelemeden kendinde bir önyargı oluşturmuşsun zaten. Bir ülkeyi yükseltecek olan eğitimdir. Kişi bu konuda ne kadar fazla yıl katetmiş olursa onun ve ülkesi için çok iyi olur. Keşke bu zorunluluk daha önceki yıllarda yapılsaydı.Hükümetin yanlışları olabilir ama her konuda muhalefet olunmaz.Tabi bu senin için değil ama dediğim gibi daha çok eğitimli insan daha kaliteli bir yaşam ve ülke.Bunu Atatürk de çoğu sözünde vurgulamıştır.

  7. tülay dedi ki:

    ben kızımın okula kaydının yapılıp yapılmadığını nasıl öğrenebilirim

  8. ddss dedi ki:

    1+5+3+4 SİSTEMİ BENCE DAHA İYİ, KARDEŞİM 4+4+4 SİSTEMİ YÜZÜNDEN OKULUNDAN OLUYO, UZAK OKULLARA GİDİYO

  9. ddss dedi ki:

    İyi öyle diyorsunda kardeşim şu aşağıda yazan “footer widget” ne oluyo birde şu var “Kurallara Uyalım” cümlesinde o Uyalım varya işte onun baş harfi küçük olacak yani “Kurallara uyalım!” olacak anladınmı çocuğum?? ha haha

Yorum Yazın

Sponsorlu bağlantılar

 

Son Yorumlar

İletişim

Sitemiz ile ilgili olarak görüş,öneri ve şikayetler ile reklam teklifleri için eokulegitim[at]gmail.com e-posta adresimizi kullanabilirsiniz.