İnsan Mı Doğaya Hükmeder Doğa Mı İnsana Hakimdir Münazara

Çarşamba, 1 Mayıs 2019, 18:28 | Ödev | 4 Comments
by ozge2017

İnsan yaratılan en önemli canlı olmasının yanı sıra hayatını devam ettirebilmek için çok sayıda nimete sahiptir. İnsan için en önemli değer elbette ki doğadır. Çünkü insan doğa olmadan hayatını sürdürememektedir. İnsan, yapısı gereği yaşamsal faaliyetlerini yerine getirmek için doğa ile ilişki halinde olur. Doğada her şey bir düzen ve döngü halindedir, insan da bu döngünün en önemli parçalarından bir tanesi olarak bilinmektedir. Bu durumda insanların kafasında var olan soru şu olur ; “İnsan mı doğaya hükmeder, doğa mı insana hakimdir?”. Bizler de bu soruya ait cevabı bulmanız amacı ile düzenlemiş olduğumuz bu yazıda, sizlere insan mı doğaya hükmeder doğa mı insana hakimdir münazara kısaca bilgi vereceğiz.

insan doğa ile ilgili görsel sonucu

“İnsan doğaya hükmeder.”

İnsan sahip olduğu aklı ile hareket ederek, doğada bir takım değişiklikler yapma gücüne sahip bir canlıdır. Bu nedenle doğa insana değil insan doğaya hükmetmektedir. İnsan doğada ihtiyaç duyduğu her şeyi kendi aklı ile elde edebilme gücüne sahiptir. Bilim ve teknoloji alanında yenilikler gerçekleştirerek buluşlar ortaya koyan canlı yine insandır. Bu sayede doğadan daha fazla faydalanma imkanını yaratmaktadır.

“Doğa insana hakimdir.”

İnsan, doğa var olmadan hayatını devam ettiremez. İnsanların yaşamlarını devam ettirebilmek için ihtiyaç duydukları birçok şey doğada hazır halde var olmaktadır. Doğada bunlar var olmasaydı, insanın yaşam sürdürebileceği bir hayatın var olması söz konusu olamazdı. Bu nedenle doğa insana hakim olmaktadır.

İnsan Mı Doğaya Hükmeder Doğa Mı İnsana Hakimdir Münazara Adlı Yazımız Hakkındaki Düşüncelerinizi Yorum Kısmından Bize Yazabilirsiniz.

 

 

4 yorum yazılmış, sizde hemen aşağıdan yorum yazabilirsiniz "İnsan Mı Doğaya Hükmeder Doğa Mı İnsana Hakimdir Münazara"

  1. HB? dedi ki:

    Saçma sapan şeylerle kafanı fazla yormuşsun sen bence. Ben senin yazdiğın bu yaziyi, insan doğaya hakimdir bloglarının en başında okumuştum zaten. Yani alinti cümlelerle burda masal okuma. Insan doğaya hakim oyle mi? Suan uzerine ne giyeceğine bile doğa karar verirken neyin insan gucunden bahsediyorsun sen?

  2. Alper dedi ki:

    İnsan Doğaya Hakimdir…
    1.ÇERNOBİL:Bir kazada olsa doğaya büyük zararlar vermiş bir olaydır.Bu olaya doğa hiçbir tepki verememiştir.
    2.HİROŞİMA VE NAGAZAKİ:Amerika tarafından atılan atom bombaları Hiroşima ve Nagazaki illerine büyük zararlar vermiş,doğaya da büyük etkiler yapmıştır. Bu bölgelerde daha yeni ot bitmeye başlamıştır.Doğa bu olaya da karşı koyamadı.
    3.BARAJLAR:Ülkemizde birçok nehirde barajlar vardır.Sellere sebep olan nehirleri bir beton yığınıyla durdurabiliyoruz ve en iyi şekilde bu nehirlerin enerjisini kullanabiliyoruz.
    Japonyayi ele alacak olursak o kadar deprem olmasına rağmen hala ülkede dimdik duran birçok kuleleri var..
    Bu yazıdan da çıkarabileceğimiz gibi insan doğaya hakimdir… iyi akşamlar

    • Popo dedi ki:

      Öncelikle japonya: japonya da o kadar deprem oluyo ve bunun için sağlam binalar yapılıyo ama depremi durdurabildilermi? Hayır sadece önlem aldılar
      Hem en basitinden düşünürsek biz nefes alabilmek için doğaya havaya ihtiyacımız var ama havayı kirletiyoruz eğer biz hükmediyosak gitte oksijen üret kendi başına bitki kullanmadan fotosentez olmadan olsijen üretebilirmisin?
      Eğer o kadar doğaya hükmediyosak şuna ne diicen doğa da bir tane canlı türünün tükenmesiyle dünyada ki yaşamımız belli bi zaman sonra tükenir oysaki doğada ki insanlık tükenirse doğa kendini devam ettirebilir ve daha güzel bi dunya orataya çıkar çünkü insanların elinin dediği yerler sadece daha da beter bi hal alıyo belki bazı şeyleri düzeltmeye çalılıyo olabiliriz ama neden en başından kötüleştirdikki o atom bombası veya o kaza doğaya karsı hiç iyi bi yanı varmı oysaki doğanın bizim için yaptıkları yanında onlar sönük kalır atom bombasından sonra bile orasi tekrar yeşermeye başlamış diyosun bu da doğanın kendini yenilediğini göstermezmi

  3. Baban dedi ki:

    hiç bişi anlamadım

Yorum Yazın