Üniversite Yerleştirme İşlemlerinde Artık AOBP Yerine OBP Var

ÖSYM tarafından yayınlanan yeni 2012 ÖSYS kılavuzuna göre bu yıldan geçerli olmak üzere ÖSYS puanlarına okul puanı eklenirken, adayın mezun olduğu okulun başarı durumu okul puanını etkilemeyecek. Yani üniversite adayları sadece kendi bireysel başarılarından sorumlu olacaklar. LYS’lere yaklaşık 2 hafta kala üniversite yerleştirme puanlarının hesaplanma yöntemi değiştirildi. İşte okul yeni okul puanı hesaplama sistemi …

2012 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Kılavuzu, zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran kanunda yer alan yükseköğretime giriş ve yerleştirmeye yönelik ilgilimaddeler uyarınca yeniden düzenledi.

Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve yerleştirme işlemleri bu kılavuz esasları doğrultusunda yapılacak.

-Ortaöğretim Başarı Puanı’na dönüştürülecek-

Kılavuzdaki düzenlemeye göre, açıköğretimin kontenjan sınırlaması olan programlarını tercih edebilmek için ilgili YGS puanının en az 140 olması gerekir (Sınavsız Geçiş sonrası boş kalan kontenjanlar buna dahil). Açık öğretimin kontenjan sınırlaması olmayan programlarına YGSpuan türlerinin en az birinden 140 ve üzeri puan alan adaylar tercih ettikleri takdirde yerleştirilecek.

ORTAÖĞRETİM BAŞARILARI DİKKATE ALINACAK

2012-ÖSYS’de yerleştirme puanlarının hesaplanmasında adayların ortaöğretim başarıları dikkate alınacak. Türkiye geneli değerlendirmeye esas alınarak, ortaöğretim bitirme notları (100 üzerinden diploma notu) 5 ile çarpılarak ortaöğretim başarı puanına (OBP ) dönüştürülecek. Böylece 50 olan en düşük diploma notu için OBP 250 olacak, en yüksek 100 olan diploma notu için de OBP 500 olacak. 50’nin altında olan diploma notları 50 olarak değerlendirmeyealınacak.

BAŞARI PUANI 0,12 İLE ÇARPILACAK

Her aday için hesaplanmış ortaöğretim başarı puanı, 0,12 ile çarpılarak sınav puanlarınakatılacak ve böylece adayların yerleştirme puanları hesaplanacak.

EK PUANLAR EKLENECEK

Bir mesleğe yönelik program uygulayan ortaöğretim kurumlarının mezunları, Yükseköğretim Kurulunca saptanacak alanlarda bir yükseköğretim programına yerleştirilirken ortaöğretim başarı puanının 0,06 katsayısıyla çarpından elde edilecek ek puanlar yerleştirme puanlarınaeklenecek.

ÖSYM ‘den yapılan açıklamada, 2016 2017 öğretim yılında yükseköğretim kurumlarına öğrenciseçme ve yerleştirme işlemlerinde uygulanacak kuralları içeren 2012-ÖSYS Kılavuzu’nda, kılavuzda yer alan kuralların yayım tarihinden sonra yürürlüğe girebilecek yasama, yürütme ve yargı organları ile Yükseköğretim Kurulu kararları gerekli kıldığı takdirde değiştirilebileceği belirtildi.

2012 YGS LYS Okul Puanı Hesaplama Sistemi Değişti , 2012 ÖSYS Yerleştirme Okul Puanı Nasıl Hesaplanacak Okulun Etkisi

eokulegitim.com

25 thoughts on “Üniversite Yerleştirme İşlemlerinde Artık AOBP Yerine OBP Var

  • 22/06/2015 tarihinde, saat 22:54
    Permalink

    Beyler LYS puanının 180 ni geçtikten sonramı okul puanı eklenıyor, mesela 176 alsam bi işe yaramıyor mu bu puan ??

    Yanıtla
  • 03/07/2014 tarihinde, saat 23:50
    Permalink

    Sinavsz geciste ygs puanina bakiliyormu bakilmiyorsa hangi klavuza bakip terch yapacaz

    Yanıtla
  • 29/03/2014 tarihinde, saat 21:01
    Permalink

    2014 yılında ygs ye diploma puanı eklenecekmi

    Yanıtla
  • 22/02/2013 tarihinde, saat 05:10
    Permalink

    eşitlik her zaman adalet değildir. Var mı şu yorumumu yazdığım saati görebilecek olanınız? Siz isyandayken benim gibiler neden bu saatte uyanık? Kesik kesik uyuyarak biz fullemeye çalışıyoruz notlarımızı; ygs konularını mı görüyoruz biz? Yalan! Lise 2, 3, 4 ygs konularından ayrı ders işliyoruz. Sınavda bile çıkmayacak g.kültür lafıyla kendimizi avuttuğuz derslerden sorumluyuz. Ona ayrı çalış, ygs ayrı çalış, lys ayrı bak, köşeden barajı geçemeyen “biz o dersleri görmüyoruz, o ek puanlar hakkımız!” desin. Okul dersi bize sadece engel ki senin o girdiğin sınav konuları 9. Sınıfta herkeste ortaktı!

    İnanmak istiyorsun değil mi? Meslek liselerine ve düz liselerine hadidiyelim bir değil eğtimi kalsın ek puanı benim için hoş da fakat a.öğretmenler ne ayak? Ben 15 net fazla yapıyorum o beni yine de geçiyor, hiç emek vermesine de gerek kalmadan.

    Bazı veliler için söyleyeceğim şimdi de k.bakmayın bizim okuldan aldığımız eğitim, geleceğimiz, kalitemiz v.s dalga mı geçiyorsunuz? Eğitimi benden dandik olan adam benim harcadığım emek olmaksızın benim hayatımı çalıyorsa, eğitimli bir kaldırım mühenfisi olmanın ne anlamı var?

    Yanıtla
  • 05/11/2012 tarihinde, saat 11:17
    Permalink

    merhabalar benim sorum benim kızımın karne notları
    9 sınıf 60,99
    10 sınıf 64,14
    11 sınıf 72,67bu durumda hesaplaması nasıl yapılıyor bani bilgilendirmenizi rica ederim

    Yanıtla
  • 05/10/2012 tarihinde, saat 12:49
    Permalink

    meslek lisesi mezunuyum ve yeni sistem ile ilgili herhangibir bilgim yok diploma ortalamam 3,30 ( 5 lik sistem üzerinde) bu sene sınava gircem ama kendi bölümüm ve diğer muhendislikler ögretmenlik vs tüm konularda meslek lisesi mezunu birisi için uygulanan yöntem nedir.

    Yanıtla
  • 18/09/2012 tarihinde, saat 16:01
    Permalink

    Bence fen lısesı ve anadolu lıselerı ogrencılerı ve velılerı telaslanmasın. Zaten aldıkları egıtımle ondeler. Ayrıca ek puana gerek yok Alınan egıtımle bılgılerının karsılıgını adaletlı bır sekılde alacak herkes. Okul puanınıda cok etkılemeyecek Herkes emegının karsılıgını adaletlı bır sekılde alacak.

    Yanıtla
    • 24/09/2012 tarihinde, saat 15:19
      Permalink

      bütün liseler eşit değil ben meslek lisesindeyim biz oyuncak yaparke sen sınava çalışıyosun ek puan bizim hakkımız bunu böyle bil seval

      Yanıtla
  • 27/08/2012 tarihinde, saat 22:04
    Permalink

    Bu sene yani ygs’ye giricem ve gerçekten çok korkuyorum kız meslek lisesi çocuk gelişimi son sınıftayım bölümümü çok seviyorum eşit ağırlık bu konuly ilgili herşeyi biliyorum ben ama birtek okuldan gelicek puanı bilmiyorum hesaplamaların nasıl yapılcagı yazıyo ama yapamıyorum bir türlü rica etsem bana ne kadar gelebilceğini tahminen yazabilir misin lütfen , noğlur;
    9.sınıf 76 10.sınıf 72 11. sınıf 85 noğlu söyleyin lütfen

    Yanıtla
  • 21/08/2012 tarihinde, saat 20:46
    Permalink

    Ben düz lisede okuyorum ancak okul 1.cisiyim.Yukarıda yorum yapan kardeşlerim haklılar, sorularımız kolay ancak bırakında sınavda herkes eşit olsun ilköğretimde çalışmamamız öss yi etkilemesin.Bizi gruplara ayıran ve bir hayli küçülten anadolu liseleri,bizim tek farkımız öğrenciler ve hocalar,hocalar zorluyor bu yüzden başarı oranı yüksek bizim okul puanımız biraz yüksek sizinde ygs lys puanlarınız yüksek olacak farkı öğrencinin açacagı sisteme biraz ılımlı yaklaşmakta fayda var.(endişelenmekte haklısınız dişli bir rakibiniz var)

    Yanıtla
  • 25/07/2012 tarihinde, saat 07:49
    Permalink

    ya şu melsek liselerine laf eden arkadaşlar biri bide güya prof olacak ne biçim insansınız siz ben meslek lisesi mezunuyum çarpık eğtim sitemi yüzünden hayatımın 11 yılı çöpe gitti. insanların ne yaşadığını bilmeden ne kadar zorlandığını bilmeden konuşmayın anadolu lisesi fen lisesi diyonuz bu adamlar zaten herşeyi öğrenip sınava giriyor. meslek liseleri hiç bir konu hayatlarında matematik fizik görmeden anadolu lisesileriyle fen liseleriyle aynı sınava giriyor. giripte başarıyorsa bu onun hakkının verilmesi gerek. adalet diyosununuz ozaman sağlık meslek liseseleri tıp fakültesine, teknik meslek liseler mühendisliklere ek puan alarak geçmeliydi hakkıda bu zaten. üniversite örneğin tıpa giden insana matematikmi soruyolar. 12 yıldır meslek liselerine yapılan haksızlık değilde şimdi aynı sınava giriyolar eşit değerlendirilmeleri haksızlık oluyor. sizin yaptığınız düpedüz cahillik ayrıca meslek lisesini bitirmek daha zordur. 15 16 yaşında bir çoçuğun mesleki eğtim görmesiki insanlar üniversetelerde mesleki eğtim alırken zorlanıyor çok zor. meslek lisesini bitirmiş sınavda da anadolu fen liselerini geride bırakmış bir insanın hakkı tabiki verilmeli kendi anlının teriyle kazandığı başarı tabiki verilmeli milyonlarca zeki öğrenci köreltildi. bir işi bilmeyen ezberci sadece önüne konanı öğrenen bir parçacık zeka beliritisi olmayan insanlar yok anadolu lisesi fen lisesi diye bir yerlere geldi. kusura bakamyın aynı sınav giriyorsunuz siz 4 yıldır çalışıp başaramıyorsanız sınav ham paunından bahsediyorum ki öncelikli olan o meslek lisesi gelip sizi geçiyorsaki hiç bir temeli olmadan siz zaten olduğunuz yeri hak etmiyorsunuz. böyle insanlarında bir yere gelmesi insanlar için hiç hayırlı değil.

    Yanıtla
  • 19/07/2012 tarihinde, saat 17:55
    Permalink

    Bisiyi anlamadm 180 baraji varya ona okul puanida dahilmi

    Yanıtla
  • 19/07/2012 tarihinde, saat 14:22
    Permalink

    Ben meslek lisesi mezunuyum bu sene üniversiteye gidicem diploma puanım 68,84 .. Meslek yüksek okuluna gidicem bu ortalamayı nasıl puana çeviricem ? okuldan bi puan eklenecek mi … Şimdiden teşekkrlerr

    Yanıtla
  • 16/07/2012 tarihinde, saat 20:31
    Permalink

    SAS HOCAM BU SORUMA KESİN Bİ CEVAP YAZINIZ BEN PUAN NIN 148.880 ALDIM MESLEK LİSESİ MEZUNUYUN VE BEN DİPLOMA PUANIM 68.80 OLDUGU İÇİN BENE EK PUAN GELECEKMİ ONU ÖGRENMEK İSTİYORUM,,,,,,? EK PUAN 140 MI YOKSA 180 DEN SONRA GELECEK

    Yanıtla
  • 12/07/2012 tarihinde, saat 22:08
    Permalink

    Ben anadolu lisesi öğrencisiyim.Bizler gecemizi gündüzümüze katarak bu okulları kazandık onu geçtim 4 yıl 1 puan için nasıl çalıştık allah biliyor öğretmenlerin olimpiyat sorularına göz yumduk.Düz liselerin en iyi öğrencileri bile iyi anadolu liselerinin vasat öğrencileriyle kıyaslanamaz.Burada bizim hakkımız yeniyor.Hakkımı hiç bir şekilde helal etmiyorum biz bir puan kazanmak için gece gündüz çalışırken düz liselerde en ufak çalışkanlık belirtisi gösterene 100ü bastılar.Madem eşitlik isteniyor tüm okullara meb tarafından aynı yazılı sınavları yapılsın tüm okullarda onlar geçerli karne notu olsun.Madem adalete bu kadar önem veriyosunuz çalışanla çalışmayan bu şekilde belli olsun.Anadolu liseleriyle düz lisede sorulan sınav soruları aynı mı ?? Anlayabilecek insanların anlayışına sığınıyorum.bu sistemin adaletli olduğunu düşünen cahillere de yazıklar olsun!!

    Yanıtla
  • 09/07/2012 tarihinde, saat 17:07
    Permalink

    şimdi ben ygsden 155 aldım diploma notum eklenir mi aldığım puanın üzerine

    Yanıtla
  • 07/07/2012 tarihinde, saat 21:05
    Permalink

    ben batuhan sınavdan 260ham puan bekliyorum diplomam s 70sizce toplam puanım kaç olur

    Yanıtla
  • 19/06/2012 tarihinde, saat 14:18
    Permalink

    Son yapılan değişiklik etik değildir. Sınava çok az kalmış, öğrencinin şevkini kırmaktır. Özel okullarda notlar bol bol veriliyor. Özel bir okulada ancak varlıklı insanlar çocuklarını gönderebiliyor.Böylece de bu uygulama ile bu çocuklar devlet okulunda okuyabilen çocukların önüne geçebilecekler.Zaten az bir puanlada özel üniversitede de çocuğunu okutabilecek varlıklı insanlara destek verip garibanların hakkını yemiş oluyorsunuz. Benim çocuğum 500 puanı aşıp tıp kazanabilmek için çabalarken bundan 5-6 sene önce 200 puanla varlıklı bir akrabam hukuk okuttu. Bürolar açtı.Haksızlık değilmi.Hiç Allah korkusu yokmu? Yerin altınıda düşünelim.Para var 200 puan yeter.Para yok 520 puan alacan. Ben bu özel olan tüm okullara karşıyım zaten.

    Yanıtla
  • 02/06/2012 tarihinde, saat 16:53
    Permalink

    ben iyi bir anadolu lisesinde öğrencisi olan bir veliyim 5 yıldır çocuğumuzun yetişmesi için olağanüstü bir çabayı çocuğumuzla birlikte gösterdik iyi bir lisede yüksek bir not almanın ne kadar zor olduğunu büyük bir çaba göstermek gerektiğini anlamak için bu okullarda öğrencinizin okumasına gerek yok sadece lys sonuçlarıyla öğrencinin not ortalamasına bakmanız yeterli olacaktır bu okullarda alınan 50-60 puanın sıradan bir anadolu liselerinde alınan 70-80 denk geldiğini düz liselerde ve meslek liselerinde alınan puanlarla mukayese bile edilemeyeceğini söylememize gerek yok hele fen liselerinin zorluk dereceleri düşünülürse gerçekten çalışan öğrencilere yapılan haksızlığı görmemeye imkan yok Türkiyede okullar arasındaki zorluk derecelerinin eşitlenmeden yapılacak olan bu uygulama çalışan çocukların emeklerini baltalamaktan başka hiçbir işe yaramaz bu konuda Allah ın adaletine sığınıyorum ve eğer bir hakkım varsa hiç düşünmeden ince eleyip sık dokumadan çalışan öğrencilerin emeklerini hiçe sayanlara hakkımı helal etmiyorum

    Yanıtla
    • 05/07/2012 tarihinde, saat 19:32
      Permalink

      zaten düz lisede okuyanlarda havadan bitiriyor demi okulu iğne sizin çocuğunuza batınca kıvranmaya başlamışsınız böyle düşünen biri Allahın adaletine sığınamaz kusura bakmayın ancak sizin yaptığınız bana dokunmayan yılan bin yaşasın oluyor düz lisede okuyan öğrencide akşmını sabahını bir ediyor onlarında tek amacı okuyup iyi bir yaşam sürmek ama sizin gibiler yüzünden hep arkada duruyorlar tebrik ediyorum sizi ancak bu kadar alçatıcı olabilirsiniz

      Yanıtla
  • 31/05/2012 tarihinde, saat 09:33
    Permalink

    Yeni sistemde okul birinciliğinin getirileri nelerdir?

    Yanıtla
    • 02/06/2012 tarihinde, saat 13:32
      Permalink

      ben meslek lisesi mezunuyum okulumu birincilikle bitirdim ama ygsden 152 aldım acaba okulun vereceği puan eklenirmi yoksa 180 barajını geçtikten sonramı ekelenecek yardımcı olurmusunz..

      Yanıtla
      • 06/06/2012 tarihinde, saat 16:15
        Permalink

        Sevda´nin yazdiklari örnegin Robert Lisesi ögrencilerine AOBP kaldirilarak yapilan haksizligin kaniti! Robert Lisesi sonuncusu bile YGS´de Sevda´´ dan cok puan alacak ve Sevda diploma notunun iyi olmasi ile ona yaklasacak, belki de onu gececek. Bu haksizlik!

        Yanıtla
  • 30/05/2012 tarihinde, saat 23:39
    Permalink

    Üniversiteye girişte okullara özgü AOBPuanının kaldırılması 2012 sınav sonuçları için de geçerli kılınmış.Sınava 3 hafta kala ne kadar kolay karar değişikliği yapılabiliyor.Kutluyorum! Sadece okul sınav sonuçlarına göre oluşan bireysel başarı puanı etkili olacakmış. Eğer gerçekten adil olmak istiyorsanız bireysel okul başarısını da sınav sonuçlarına katmazsınız. Herkes ne kadar soru yapıyorsa o kadar puan alsın.YGS sınavında tüm matematik sorularını doğru yapan bir fen lisesi öğrencisinin matematik ders notu 50-60 oluyor,çünkü ders sınavında çok ağır sorular soruluyor. Oysa YGS sınavında 10 matematik sorusunu doğru yapabilen başka bir lisenin öğrencisinin matematik ders notu 90-100 olabiliyor, çünkü o sınavda yapabileceği sorular soruluyor.Sonra da her ikisinde de not ortalamasının 5 katı puanına ekleniyor.Ne kadar ADİL!!?Adalet anlayışınız bunu uygun görüyorsa, yaşasın!? Olmayan adalet!….

    Yanıtla
    • 31/05/2012 tarihinde, saat 08:10
      Permalink

      katılıyorum bunu da göz önüne almalılar.

      Yanıtla

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir