11:18 am - Salı Temmuz 29, 2014
Sponsorlu bağlantılar

Üniversitede Kayıt Dondurma İşlemleri Nasıl Yapılır

Salı, 26 Şubat 2013, 19:43 | Bilgi Paylaşımı | 38 Yorum
by admin
Sponsorlu bağlantılar

Üniversite Kayıt Dondurma

Üniversitede kayıt dondurmayı düşünenler için üniversite kayıt dondurma işlemleri nasıl yapılır bunu açıklayalım istedik. Üniversiteler, öğrencileri için herhangi bir problem sonucunda eğitimine ara verme ihtiyacı duyduğu takdirde okuluna gidememesi yerine, kaydını dondurarak o sene üniversiteye gelme zorunluluğunu ortadan kaldırabilme şansını sunmaktadır. Üniversitede kayıt dondurma işlemleri öğrencileri isteği üzerine yapılan ve herhangi bir sebebe ihtiyaç duyularak yapılan bir işlemdir. Kişi üniversite mazeretini bildirip, gerekli belgeleri tamamladığı sürece kaydını dondurabilmektedir. Kaydını donduran öğrenciler o dönem boyunca hiçbir üniversite derslerinden sorumlu olmayıp, daha sonra bu kayıt dondurmayı açarak eğitimine kaldığı yerden devam edebilmektedir. Bu konumuzda siz ziyaretçilerimiz için üniversitede kayıt dondurma işlemlerini anlatacağız;

sinavsinav2

İlk aşamada kaydını dondurmak isteyen öğrencinin, üniversiteye mazeretini bildiren bir dilekçe yazması gerekmektedir. Fakirlik sebebiyle üniversiteye ara vermek zorunda kalan kişiler ise fakirlik kağıdı çıkartarak bunları üniversitelerine ulaştırmaları yeterlidir. Dilekçenin yanında mazeretinizi kanıtlayan ek bir belgede bulunmalıdır. Bu belgeler üniversiteye gönderildikten sonra işlem süresi olan 7 günlük bir süreçte belgeleriniz incelenmektedir. Üniversite tarafından uygun görüldüğünüz takdirde dondurma talebiniz gerçekleşmektedir. Ancak uygun olmadığınız ve gerekçelerinizin kabul edilmediği durumlarda ise kaydınızı donduramadığınızda o sene üniversiteye devam etmek veya bırakmak zorunda kalırsanız. Bu yüzden de mazeretinizin kayda değer ve belgelenebilecek bir şey olması gerekmektedir. Genellik üniversiteler fakirlik kağıdı ulaştırabilen kişilerin kayıt dondurmasına izin vermektedir. Kayıt dondurma işlemlerinin kabul edilmeme olasılığı çok azdır. Ancak bu şartların yerine getirilmesi şarttır.

eokulegitim.com

Bu Konu Hakkında Soru Sormak ve Anında Yorum Yapmak İçin Buraya Tıklayın

38 yorum yazılmış, sizde hemen aşağıdan yorum yazabilirsiniz "Üniversitede Kayıt Dondurma İşlemleri Nasıl Yapılır"

  1. veli uzan diyor ki:

    maddi durum yüzünden dondurmak istiyorum fakat özel üniversitede tam bursluyum bu sene başlıycam bursum kesilir mı

  2. bet. diyor ki:

    merhabalar ben bu sene rte üniversitesi işletme kazandım kaydımı yaptırıp sonrada dondurmak istiyorum … direk kayıt tan sonra dondurabilirmiyim hemen

    • istanbul diyor ki:

      üniversitenin öğrenci işleriyle telefonda görüş onlar gerekli bilgileri sana verir. sayın başbakana buradan selam

  3. hakan diyor ki:

    slm arkdaşlar ben m.kemal üni’de okuyodm okulumu dondurdum bu sene tekrardan gitmek isytiyorum ne yapmam gerek

    • merve diyor ki:

      Nasil dondurdunuz okulunuzu söyler misiniz bende başvurmuştum kabul edilmemişti de

  4. ENES diyor ki:

    selam gencler tercih yapcam ama üni. gidemicem cünkü ailem izin vermiyor dondurmam lazım ama nasıl yapabilirim bilmiyorum fakirlik belgesi alınması lazımmış oda cok zor cünkü benim üzerime dükkan var birde saglıkla ilgili bir sorun olması lazımmış onu nasıl yaparım bilmiyorum benim duyum kaypım var o işe yararmı

  5. Yeşim diyor ki:

    Arkadaşlar ben dondurmak yerine örgün 2 yıllık eğitimden açık öğretime geçmek istiyorum böyle bir imkanım var mı varsa kaldığım yerden mi devam edecem yoksa 1.sınıf mı beni bilgilendirirseniz sevinirim.

  6. emine diyor ki:

    merhaba arkadaşlar ben iki yıllık bir üniverste kazandım birinci sınıfı bitirdim ve tekrar üniversite sınavına girdim kazanırsam kazandığım üniversteyi dondururup iki yıllığı bitirip sonra diğerini okumak istiyorum böyle birşey yapmam mümkünmü acaba

    • feridun diyor ki:

      merhaba bu sordugun soruyla ilgili bir bilgi sahibiysen lütfen benide bilgilendirirmisin bende 3. sınıftan sonra başka bir üniversite kazan dım yeni üniversiteye kayıt yaptırıp dondurmak istiyorum böyle bi olanak var mı ? onu soracagım

    • merve diyor ki:

      Kardeşim sanırım öyle bişey olmuyor. Çünkü bi üniversitede kayıtlı olmuş oluyorsun kayıt donmus olsa dahi. Diğer uniye zaten kayıt almazlar

  7. ayşe diyor ki:

    kayıt dondurma süresi en fazla kaç dönemdir?Abim 2010 yılında cezaevine girdi ve o sene ankara üniversitesini kazanıp kaydını yaptırdıve dondurdu.4 sene boyunca dilekçe verip açık cezaevine girene kadar kayıt dondurma isteğinde bulundu şuanda açık cezaevinde ama kaydı silinmiş görünüyor.kendisine hiçbir bilgi verilmedi.hakkını arayabilir mi?

  8. hüseyin diyor ki:

    üniversiteyi maxsimum kaçyıllığına dondurabilme sansına sahibiz

    • ayşe diyor ki:

      kayıt dondurma süresi en fazla kaç dönemdir?Abim 2010 yılında cezaevine girdi ve o sene ankara üniversitesini kazanıp kaydını yaptırdıve dondurdu.4 sene boyunca dilekçe verip açık cezaevine girene kadar kayıt dondurma isteğinde bulundu şuanda açık cezaevinde ama kaydı silinmiş görünüyor.kendisine hiçbir bilgi verilmedi.hakkını arayabilir mi?

      • barış yıldırım diyor ki:

        en fazla kac yıl unıversıteyı dondurabılırız örnegın cezaevınde olan bırı ıcın

  9. pınar diyor ki:

    Fakirlik için , sadece muhtardan alınan fakirlik il muhabiri belgesini götürsek yeterli olur mu ?

  10. seda diyor ki:

    erzurum yüksek okulu turizm otel işletmeciliği 2 . sınıf öğrencisiyim 2. dönem 3 dersten devamsızlıktan kaldım rahatsızlığım nedeniyledevam edemiyorum bırakmakta istemiyorum bu sene dondurup seneye devam etmek için ne yapmalıyım tşk iyi akşamlar

  11. Gökhan diyor ki:

    Ben de rafineri ve petro-kimya teknolojisi(i.ö.) – Batman üni. ni kazandım ve şu anda 1. sınıf 2. döneme geçtim. Acaba ben yeni (inşaAllah)kazandığım bölüme gitmek istersem bu okuduğum bölüm gider mi ya da dondurabilir miyim? Teşekkür Ederim.

  12. sergen diyor ki:

    Ben yüksek lisans öğrencisiyim. kaydımı bir dönem için dondurdum. kaydımı dondurduğum dönem için bu işlemi iptal ettirip, yeniden kaydımı aktif hale getirme imkanım var mı?

  13. mustafa aktas diyor ki:

    Ben ikinci donemde derslerin agir ve hastane işlerim var kaydimi dondurmak istiyorum ne yapmaliyim

  14. GÜLAY diyor ki:

    normal öğretim öğrencisiym herhangi bi harç yatırmam gerekli mi

  15. Hazal diyor ki:

    kaydı dondurmak istediğimizde belli başlı mazeretler var mı? Fakirlik haricinde… fikir edinmek istiyorum yardımcı olur musunuz?

  16. Sena diyor ki:

    Atatürk üniversitesinide Anadolu ünideki gibi harç yatırmadığın zaman okulu dondurabiliyor muyuz?

  17. ahmet akar diyor ki:

    üniversiteyi dondurmayıp sınıfta kalırsam ygs sınavını bu durum etkiler mi

  18. merve diyor ki:

    ozel okulda bu dogru olur mu

  19. merve diyor ki:

    merhaba arkadaslar ben okulu dondurmak ıstıyorum okul ısınamadım ozel okul sızce dogru olur mu

  20. merve diyor ki:

    arkadaşlar ben bu sene kazandım ve yarım dönemimi tamamlamak üzereyim fakat bölümümü sevemedim tekrar sınava girmek istiyorum.şu an okulu dondurabilir miyim.dönemi bitirirsem sınava hazırlanmam çok zor olacak.sizce ne yapmalıyım

  21. sefa diyor ki:

    slm arkadaslar ben unıversiteyı kazandım ama tekrar sınava gırmeyı dusunuyorum askerlık yoklamam geldı kayıt dondursam askere gıdermıyım bılgılendırırsenız sevınırm

  22. betül diyor ki:

    slm arkadaşlar. bu sene üniversteyi kazandım ama gitmek istemiyorum. dondurma işlemleri açıklanana kadar okula gitmem şart mı? gitmezsem sene ye devam edebilirmiyim

  23. tuba diyor ki:

    ya arkadaslar ben dılekcemı ekle bırlıkte sundum geri memleketıme geldım esyalarımı toplayıp daha snrasında okula tekrar gtmeme gerek varmı herhangı bır ıslem falan?

  24. tuba diyor ki:

    ben bu sene ama istediğim biyer değil gitmesem ne olur acaba

  25. burak kahraman diyor ki:

    selamlar arkadaslar ben bu sene üniwersiteyi kazandım hazırlığım war ben bu sene hazırlığı dondurabiliyormuyum bi bilginiz warmı yoksa hazırlık olduğu için böle bişey söz konusu değilmi …

  26. ramazan diyor ki:

    s.a arkadaşlar ben mat 4 e geçtm ve tekrar sınava girmiştim ecz kazandım ecz dondurup mat bitrdikten sonra ecz ye devam edebilirmym dondurmada sıkıntı olurmu cevap için tşk

  27. hülya diyor ki:

    mrb arkadaşlar benim iki sorum olucak 1) ben yeni bu sene kazandım kayıt dondurmak için okula yarım dönem gitmek zorundamayım???? 2) kayaıt dondurulurken harç vermek zorundamıyım (iö kayıt yapıcam bu arada) ne olur acil cevap yazın :(((

  28. ahmet diyor ki:

    olr ama puanının ucndan keserler….

  29. selin diyor ki:

    ben afyonu kazandım ama kaydımı dondurmak ve üniversiteye gitmemek istiyorum böle bişi olurmu

Yorum Yazın

Sponsorlu bağlantılar

 

İletişim

Sitemiz ile ilgili olarak görüş,öneri ve şikayetler ile reklam teklifleri için eokulegitim[at]gmail.com e-posta adresimizi kullanabilirsiniz.