8. Sınıf SBS Sorularını Kim Hazırlıyor TÜBİTAK mı MEB mi? 2013

Cumartesi, 20 Nisan 2013, 21:20 | Bilgi Paylaşımı | 122 Comments
by admin

Sitemiz yönetimine 2012 TEOG (Seviye Belirleme Sınavı) ile ilgili olarak gelen sorulardan bir tanesi de TEOG Sorularını hangi kurumun hazırlayacağı yönünde. Öğrenciler arasında dolaşan çeşitli söylentiler var. TEOG Sorularını TÜBİTAK hazırlayacak yada Milli Eğitim Bakanlığı hazırlayacak şeklinde. 2012 TEOG Sorularını Kim Hazırlayacak? İşte Detaylar:

Bu yıl soruları TÜBİTAK hazırlayacakmış, bu doğru bir bilgi mi?

Bu tür dedikodular her yıl ortalarda dolaşır: “Soruları bir yıl MEB, bir yıl TÜBİTAK hazırlıyormuş. Bu yıl soruları TÜBİTAK hazırlayacakmış. TÜBİTAK’ın soruları daha zormuş.”

Gerçek şu ki TÜBİTAK’ın Türkiye’deki herhangi bir merkezi sınava soru hazırlama gibi bir görevi yoktur. Bu işi ÖSYM ve MEB yapmaktadır. İlköğretim sonrasında yapılan OKS (LGS) gibi sınavları ise MEB hazırlamaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu konu ile ilgili bir genel müdürlüğü vardır: EĞİTEK.

Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, ilköğretim sonrasında yapılan her türlü sınavı organize etmektedir. Bu işler EĞİTEK’e bağlı Ölçme Değerlendirme ve Açık Öğretim Kurumları Dairesi (Ölçme Değerlendirme ve Yerleştirme Merkezi) aracılığı ile yapılmaktadır.

MEB EĞİTEK’e bağlı bu birimin görev ve sorumlulukları şöyledir.

Eğitim Teknolojiler Genel Müdürlüğü Ölçme Değerlendirme ve Açık Öğretim Kurumları Dairesi (Ölçme Değerlendirme ve Yerleştirme Merkezi)

1 – Test Geliştirme Şubesi

2 – Sınav Hizmetleri Şubesi

3 – Baskı ve Sevk İşleri Şubesi

Madde 22- Ölçme Değerlendirme ve Açık Öğretim Kurumları Dairesinin (Ölçme Değerlendirme ve Yerleştirme Merkezi) görevleri şunlardır :

a) Merkezi sistemle yapılacak sınavlarda kullanılmak üzere yeni soruların hazırlanması, mevcutların geliştirilmesi ve soru bankasında korunması ile ilgili hizmetleri yapmak,

b) Merkezi sistemle yapılacak sınavların, plânlanması, güvenli olarak uygulanması, değerlendirilmesi ve benzeri hizmetleri yapmak/yaptırmak,

c) Merkezi sistemle yapılacak sınavların baskı, sevk iş ve işlemlerini, gerekli güvenlik ortamında yapmak/yaptırmak.

d) Açık İlköğretim Okulu, Açık Öğretim Lisesi ile Meslekî ve Teknik Açık Öğretim Okuluyla ilgili hizmetleri yürütmek, koordine etmek,

e) Verilen diğer görevleri yapmak/yaptırmak.

SONUÇ: OKS sorularını her yıl MEB hazırlamaktadır, TUBİTAK’ın sınav sorusu hazırlama gibi bir görevi yoktur. Gerekli açıklamayı egitek.meb.gov.tr adresinde de bulabilirsiniz…

Bu tür dedikodular her yıl Üniversite sınavlarında da yapılmaktadır.

2012 TEOG Sorularını Kim Hazırlayacak,TEOG Sorularını Kim Hazırlıyor 2011,TEOG Sorularını TÜBİTAK mı Hazırlayacak 2011,2011 8. Sınıf TEOG Sorularını Kim Hazırlıyacak,TEOG Sorularını Hangi Kurum Hazırladı 2011,TEOG Sorularını MEB mi Tübitak mı Hazırlar

Tagged with: , , , ,

122 yorum yazılmış, sizde hemen aşağıdan yorum yazabilirsiniz "8. Sınıf SBS Sorularını Kim Hazırlıyor TÜBİTAK mı MEB mi? 2013"

  1. hatali soru olursa diyor ki:

    Bende bu yil teoga gircem yil 2015-2016 1 ay kaldi ya insallah gecen seneki gibi hatalı soru olmaz yha hatali soru olmassa 1.bizim okul olur teogda il birincisiyiz hatali soru olursa bizi belliycekler bizim okul ilde 1. Hadi insallah bizde 1.olcaz ??

  2. pln diyor ki:

    Bi dahaki senedeki teogu kim hazirlicak ?????

  3. zeyker diyor ki:

    demek tübitak hazırlamıyormuş demek yalanmış

  4. ayça diyor ki:

    ben bu sene teog sınavına gireceğim acaba teogu tübitak hazırlayacak mı ? kesin bilgi varmı ? çok merak ediyorum eğer ki hazırlarsa bana ve ben gibilere çok yazık olacak !

  5. kevser diyor ki:

    Allahtanda korkmuyorlar bunlar.Biz 1 yıl içinde elimizden gelenin en iyisini yaptık.Bunların bize yaptıklarına bakın günah günah bizim hayallerimiz umutlarımız vardı siz bi sınavla bizim hayallerimizi umutlarımızı caldınız.Ey allahtan korkmayanlar bizim hakkımızıda yediniz zaten her sene yapıyorlar bu işkenceyi bu sene daha da zor hazırlamışlar soruları .Bizim 1 yılımız heba oldu üstelikte cok calıştık günah be günah.

  6. Doğa diyor ki:

    Son yılların en zor sınavı diyorlar bence haklılarda onca çocuğun hayalleri kırılmamalı en azında meb okulların puanını düşürmeli

    • Gizem Bağdu diyor ki:

      Bu sınav acayip zordu anadolu öğretmen isterken menderesede gitmek varmış kim bilir belki oda olmayabilir mebe sesleniyorum madem meb yapmadı tübitak yaptı matematiğin kat sayısı değişsin azalsın yada okul puanları 30-40 puan aşağıya düşüsün lütfen yoksa bizden akıllı omayanların bile bizden yüksek alması bizi üzüyor

  7. SBS MAĞDURLARI diyor ki:

    bu kadar zor mu olur bizde insanız .canımıza okudunuz kazanamayalım diye uğrasıyorsunuz bari liselerin puanlarını düsüründe azcık yüzümüz gülsün matematik neydi öyle bizi üneverste sınavıyla karıstırdılar galiba………..

  8. kemal diyor ki:

    yarın herkese başırılar

  9. kemal diyor ki:

    bence meb hazırlasın yarın herkese başırılar

  10. eda diyor ki:

    umarım meb hazırlar hepize başarılar inşallah iyii geçer(aminnnnnn)

  11. gül diyor ki:

    sbs den hiç korkmuyom

  12. aslı diyor ki:

    abi atıyolar ya bakmayın siz hem bu 2012 bulduğunuz testi çözün işte hepsinde aynı taktik Unutmayın biz son kurbanlarız kimimizi ateşe kimimizi çiçek bahçesine atacaklar hayırlısı…

  13. Pelin diyor ki:

    yıl 2013 peki bu sene kim hazırlayacak? MEB mi??

    • seray diyor ki:

      bn bugün 147 eğitim danışma hattını aradım bana eğitek in hazırlyacagını soyledi arkadaşlar kesin bilgidir sizde 147 yi arayarak sorabilirsiniz

  14. CAN diyor ki:

    ben bu sene yeni sınava gireceğim 1 ay kaldı ve hazır olmadığımı düşünüyorum bana biraz çalışma planı verir misiniz?:)

  15. fatma zehra baygeldi diyor ki:

    inşalaah kolay olur manyakmısın melis sorucakları soruyu niye yayımlasınlar???

  16. yok diyor ki:

    bence meb hazırlasın

  17. ipek diyor ki:

    ben bu yıl oksye gircem tubitak mı hazırlıycak soruları yoksa meb mi ???

  18. Tuğberk diyor ki:

    İşallah meb hazırlar.s

  19. kemal diyor ki:

    inş meb hazırlar çok tırsıyom.

  20. kemal diyor ki:

    bu yıl soruları kim hazırlamış

  21. emre diyor ki:

    sınava 2gün kaldı herhalde meb mi yoksa TÜBİTAK mı hazırladı? Lütfen biliyorsanız söyleyin.Herkese başarılar…:)

  22. Suhat diyor ki:

    Son Sbsvına son 2 gün kaldı arkadaşlar.Bende Çok heyacanlandım.Ama ne olacak bilmiyorum.6.Sınıf sbsem 400 7.sınıf 360 7.sınıf düşük olmasının nedenini hala çözemedim kaydırma diye düşünüyorum.Eğiteğe Tekrar okunması için dilekçe yazdım ama yok dediler Tekrar Okundu Ama birşey Olmamış.Arkadaşlar Tek Duam 430 Almam Başkada birşey istemiyorum.3.Senedir Soğuk Sıcak Demedek Yaşıtlarımız Dışarında Oyun oynarken biz ders çalıştık.Bunun hakkını almak istiyoruz.

    • serra diyor ki:

      seninle puanlarımız aynı ama benim 7. 366 1. sbs’yi meb hazırlamış 2. sini tubitak hazırlamış bu sene meb hazırlayackmış bütün öğrt. öyle diyor ben bilmiyorum açıkçası benim duyduğum MEB miş

    • tuba diyor ki:

      Benim de öyle oldu 6.sınıf 406 7.sınıf 351 ben de gerçektn kaydırma diye düşünüyorum ama bilmiyorum bu sene en az 410 almam lazım

  23. 500çekençocuk diyor ki:

    ben geçensene 489 aldım 11 puan okul artırdı 6.sınıftada 250 almıştım işallah bu sene 250 almam eğer 500 çekersem annem bana yat alıyor herkeze başarılar

  24. ilker diyor ki:

    bu yıl sbs sınavını tübitkmı yapacak ?

  25. mertcan doyuran diyor ki:

    inşallah kolaydır arkadaşlar hepinize başarılar dilerim.

  26. büşra diyor ki:

    400 alırsam ben sağlık meslek lisesine girebiliyorum herkese iyi şanslar hakkımızda hayırlısı arkadaşlar

  27. büşra diyor ki:

    ben 400 alırsam zatn sağlık meslek lisesine gidiorum millet yha herkese iiyi şanslar hadi hyrlısı

  28. adsız diyor ki:

    yav ben 500 puan çektim benden 250 sini okul kırdı 250 puan aldım :(( bu sene de 500 alırsam toplam 500 olur müthişşş !

  29. sbs cini diyor ki:

    SBS ye son 6 gün heycan dorukta herkes heycanlı ve bende dahil çok korkuyorum ya düşük alırsam korkusu başladı herkese iyi şanslar.

  30. yusuf diyor ki:

    ya valla ben 6. sınıfta 401 puan aldım 7. sınıftada 430 puan aldım inş. ben bu sene 450 veya üzeri alırım bu sene kim bınavı hazırlayacak biriniz bana söylermisiniz ben tam anlayamadım

  31. Damla diyor ki:

    Arkadaslar 8 gn kaldı Allahım bana yardımcı olsun inş anadlu lisesini kazanırım . Bana dua Edin :( B usene sorular nasıl lur sizce ?

  32. mine diyor ki:

    ya 12 gün kaldı cok heyecanlıyım eger dusuk alırsam ailem cok uzulur basta ben bu sene cevap anahtarına bakmam :( 6.sınıfta 410 7.sınıfta391 aldım inş. bu sene 400 un ustunde alırım herkese basarılar

  33. merve ;) diyor ki:

    işallah bu sene kolay olur ALLAH YADIMCIMIZ OLSUN iyi bir puan almayı nasip etsin. şimdiden başarılar….

  34. crn diyor ki:

    bence bu sene kolay olur sonuçta geçen sene sbs BENCE biraz zordu.

    Tek korkum son sınav diyip son kazığı atmalrı :D

    Herkese başarılar…

  35. nuran diyor ki:

    İnş. bu sene bize acırlar ve kolay olur, nolur tübitak hazırlamasın ve sorular kolay olsun.Düşük alırsam babam kızacak. off ya

  36. tuğçe diyor ki:

    KEŞKE MEB HAZIRLASA NE GÜZEL OLUR…BU SENEM SON SENEM.ALLAH HERKESE YARDIM ETSİN…AMİNNNNNNNNNN:(:(:(

  37. Azra diyor ki:

    evet tubitak hazırlamıyo ama bi sene zor bi sene kolay olayı kesinlikle doğru. hoca son beş yılın türkçe sbs’lerini çözün diye ödev vermişti. ben de çözüp baktım ki gerçekten bi sene zor bi sene kolay oluyor. ve inşallah bu sene kolay yılı. tek korkum meb’in son sene diye son kazığı sokmaması.. :)))

    • Elif_nur diyor ki:

      Haklısın.. bir de şu var: İster kolay ister zor olsun sonuçta herkese kolay ya da herekese zor diyolar ya o da yalan işte! çünkü benim 6. sınıf puanım kötüydü, 7. sınıfta da hasta olduğum için kötü geçti. ve bu sene çok iyi bi not yapmam lazım ortalama için. yani kolay olması lazım.!!! :((

  38. büşra diyor ki:

    arkadaşlar sbs gitti oks geldi hemde 6. 7. 8. beraber çıkcak çokkkk zor :(((((((

  39. hayata küskün diyor ki:

    öss çocuğu gibi gece gündüz sınava hazırlanan çocuk 460 alırken lay lay lom yapıp matematiği karnesine 0 gelen çocuk 448 alıyor. Full çıkarır dediklerimiz 460 alırken 400 bile alamaz dediklerimiz 450 aldı. 6.7. ve 8.sınıf matematik sorularını fullemek için bol bol bulmaca çözmeliyiz.Zira sorulara şöyle bir göz gezdirdiğinizde kalem değdirmeye gerek bile olmadığını göreceksiniz. Sen git matematiği çok iyi yap, sbs zamanı gelsin matematiğin m’sini bile bilmeyen çocuğu 2 soruyla geç.Ne güzel adaletmiş,hakikaten ya çok iyimiş.

    • serra diyor ki:

      o çocuğun şansıymış ona okulmu veriyo sanıyosun e tabiki biri 448 alıyoken okul ona 1 puan veriyo çocuk 300 alıyo okul 50 puan veriyo adalet işte ://

  40. kral123 diyor ki:

    inşallah tübitakdn yrdm alnmz ve sınv kly olur herkes dua etsn 2012 sbsde herks bşrlr dlrm

  41. burak diyor ki:

    sbsden 500 aldım fen liesie gidicem

    • merve diyor ki:

      süpermiş.peki hangi fen lisesi.BİR DE SINAVA NASIL ÇALIŞIYORDUN? Açıklarsan çok sevinirim.

  42. tuqBa diyor ki:

    inş meb hazırlar. bende sadece matematikten korkuyorum. inş atlatırız inş herkes istediqi bi liseye qider .d .d .d

  43. TANYELİ diyor ki:

    selam arkadaşlar yarından sonra sbs war hepinize başarılar dilerim.her seyin hayırlısı olsun.ben 8. sınıfım geçen yıl 435 aldım acıkçası o kadar heyecanlı değilim HEPİNİZE BASARILAR

  44. gizem diyor ki:

    son 2 gün.çok heyecanlıyım.Hepinize başarılar (:

  45. ahmet diyor ki:

    sizden allah razı olsun içimi ferahlattınız.

  46. Cem diyor ki:

    Ya inşallah bu sene sorular kolay olur.400 ü geçeriz son 3 gün :((((

Yorum Yazın

Sponsorlu bağlantılar

 

İletişim

Sitemiz ile ilgili olarak görüş,öneri ve şikayetler ile reklam teklifleri için eokulegitim[at]gmail.com e-posta adresimizi kullanabilirsiniz.