Sponsorlu bağlantılar

Askeri Liseye Nasıl Girilir

Cumartesi, 21 Mayıs 2016, 20:22 | Bilgi Paylaşımı | 330 Comments
by admin

Askeri Liselere Giriş

Askeri liselere nasıl girilir, bu yazımda Askeri Liselere Giriş şartlarından okunması gereken okullara kadar Askeri Liseye girmek için gerekli aşamaları anlatacağız. Askeri liseler, ortaokulu bitirdikten sonra öğrencilerin girebileceği liseler arasında yer alan ve asker yetiştiren sözleşmeli okullardır. Askeri liseye girmek isteyen öğrenciler öncelikle askeri lisenin her sene yaptığı genel yazılı sınavlarına girebilmek için başvurmalıdır. Başvuru sırasında gerekli olan sınav harcı olan 45 TL’lik bir ücreti Ziraat Bankasına yatırması gerekmektedir. Başvuru yapıldıktan sonra sınav tarihi beklenmelidir. Askeri liselere giriş sınavı toplam 100 sorudan oluşmaktadır. Bu 100 soru kendi içerisinde 25’er adet olmak üzere Matematik, Fen, Sosyal ve Türkçe sorularından oluşmaktadır. Sınavdan 70-80 arası alan karaya, 80-90 arası alan kişiler deniz veya karaya, 90-100 arasında alan kişiler ise hava, kara veya deniz kuvvetleri üzerine okuyabilmektedir.

als

Sınava giren kişiler eğer ki sınavı kazanırsa ikinci aşamada spor sınavlarına, yani mülakata girer. Bu mülakat sınavında kişi 400 metre koşu, top fırlatma, mekik ve uzun atlama gibi sınavlardan geçirilir. Belirli parkurlarda süreli yarışmalardan geçirilirsiniz. Mülakat sonrasında sağlık kontrolü yapılır. Sağlık kontrolünde vücudunuzun her yeri incelenir ve genel kontroller yapılır. Sağlık kontrolünden geçen kişiler içinde üçüncü aşama sınavı başlar. Bu aşamada rütbeli subaylar size sorular sorar ve bu sorulara sözlü olarak cevap ister. Verdiğiniz cevaplar ve ikinci aşamadaki performansınız puanlanır. Bu puanlara sınav puanınızda eklenerek ortalama puanınız çıkartılır. Bu puana göre Askeri liselere, belirli mevkilerde başlarsınız. Mülakat sırasında ne kadar yüksek puan yapılabilirse, öğrencinin askeri liseye başlama mevkisi de o kadar yüksek olmaktadır.

eokulegitim.com

330 yorum yazılmış, sizde hemen aşağıdan yorum yazabilirsiniz "Askeri Liseye Nasıl Girilir"

  1. Adem diyor ki:

    Ben 8. sınıfa gidim 55,88365 puan almışım Als’den bu puanla ne kazanabilirim !

  2. Muhammet diyor ki:

    Arkadaşlar ben 9.sınıf okuyorum askeri liseye geçiş yapabilirmiyim ?Allah rızası için cevap verin ne olur lütfen ya …

  3. Osman diyor ki:

    Ben 13 yaşındayım seneye 7.sınıftayım sınavlara yazın girebilir miyim

  4. fikret diyor ki:

    Puanim 69,5274 kara harp okuluna gitmek istiyom gidebilirmiyim

  5. ahmet diyor ki:

    kaçıncı sınıfta giriyoruz

    • şükrü diyor ki:

      ARKADAŞLAR BEN ŞÜKRÜ BEN BU SENE KATILDIM 65 FLAN ALDIM BANDO AST SUBAYA BİLE 70 İSTEMİŞLER YUH SORULAR SON 5 YILIN EN KAZIKLARIYDI ÇOK ÇALIŞMAMA RAMEN OLMADI
      SİZ KAZANSANIZ BİLE İŞİNİZ ZOR MÜLAKATTA İNCE ELEYİP
      SIK DOKUYORLARMIŞ TÜRİYEDE ASKER KALMADI ALSALAR DA HEP BERABER SAVASSAK NE OLUR BU ARADA SAVSTA DERSMİ İŞLENCEK DENEN ARKADAŞLAR SİZE SLM DA DEDİNİZDE DOĞRU AMA ŞU YANDAN YANLIŞ ÖYLE OLMASA BİZİ NEREDEN ELEYECEKLER :D BİDE SINAVI İÇİN 50 60 LİRA PARA VERDİK!

      …………………..BAY BAY

      • eren diyor ki:

        ulan madem öyle asker kalmıyacak böyle ozaman ilk önce eğitsinler silah kullanmayı vb diğer şeyleride ondan sonra karar versinler böyle seçerek nereye kadar asker kalmıyacak önemli olan silah kulanmasını bilmektir ve ne kadar kinmse çok silah kulanmasınısını biliyorsa asker olabililer ve asker sayısıda artardı bence ilk önce herkese silah eğitimi vesinler herkesi asker yapsınlar hem askerler daha çok olur

        • Mehmet Can / Leonssmat diyor ki:

          Silah kullanmak bir yere kadar işine yarıyor. Bu Vatanda sadece Kara Ordusu yok! Japonya Midway Muharebesi’nde Arizona’yı -ABD’ye Ait Bir Uçak Gemisi- Karadan mı bombaladı? ABD Iwo Jima Muharebesi’nde Kara Harekat Ordusunu Karadan(Çok Zor) mı Iwo Jima Adası’na çıkarma yaptı ? Kara Savaşları başarılı hatta mükemmel başarılar getirmiş olabilir, ABD ilk olarak Japon Adası’na Asker Çıkartması yapmak istiyordu ancak bu çıkartma sonucu yaklaşık 1/4 Milyon (Çeyrek Milyon) Asker ölecekti(Çok Büyük Kısmı Müslüman Olmadığı İçin “Şehit” yazmadım) bu sebepten dolayı ABD Büyük Çaplı bir bombalama başlatmıştı. Kuzey Kore Yaklaşık 9.5 Milyon(Dokuz Buçuk Milyon) Asker ile en çok askeri olan ülke konumunda. Bu kadar askere rağmen Kuzey Kore, Kore Savaşı’nda Nasıl Oluyor da kendisinden Yaklaşık 1 Milyon[Güney Kore Asker Sayısı = 8.5 Milyon(Yaklaşık)] Asker Az Olan Güney Kore’ye Savaş Kaybediyor ? Rusya 1 Milyon (Küsuratla 1.037.000’e Yakın) Askeri olmasına rağmen 451.425 Askere Sahip Bundeswehr Ordusu(Alman Silahlı Kuvvetleri) tarafından işgale uğruyor ? 451.425 Askerlik Orduya Sahip Almanya II. Dünya Savaşı’nda Nasıl Oluyorda 450 Bine Yakın Askere sahip Fransa’yı Ele Geçiriyor ? Bu Sebepten Dolayı Bu Yorumun Çok Yanlış ! Gereksiz Olabilecek Cümle,Kelime ve Açıklamalar için Özür Dilerim … Büyük Küçük Harflerin Yazımlarında Yanlışlıklar Olabilir.

  6. kevser diyor ki:

    Ben anadolu lisesinde okuyorum 9. Sinifim benim askerlik Okuluna gitme sansim varmi bana kisa bilgi verirmisiniz

    • Muhammet diyor ki:

      Ya aynen bende kuleli askeri okuluna gitmeyi çok istiyorum bi yardımcı olurmusunuz ya lütfen

  7. ali diyor ki:

    arkadaşlar boşuna hayaller kurayın ben kazandım mülakatlara gittim ben çok gerekiz bir şekilde elendim ama eğer kendinize güveniyorsanız sınavdan önce chek-up yaptırın

  8. murat diyor ki:

    abi cim ben 9.sınıfdayım astsubaylık sınavları var mı? yani 9. sınıfta bile girebiliyor musun bu sınavlara abi cim çok acil cevabı en kısa sürede yazabilir misin?

  9. Ali diyor ki:

    Arkadaşar Lütfen Bana Cevap Verin.Ben Lise 1 yani 9.Sınıf Ögrencisiyim Askeri Lisye Gitmeyi Cok İstiyorum Nasıl Gidebilirim Gitmem İçin Ne Gerekiyosa Yaparım …

  10. Sefa diyor ki:

    Ben imam hatip lisesinde okuyorum 10.siniftayim simdi ise askeri okula gecis yapmak istiyorum ama gecebilirmiyim bana yardimci olurmusunuz???

    • Doğukan diyor ki:

      Hayır geçemezsiniz çünkü lise okuyan hiç kimse giremiyor ortaokul da olmak şart

  11. can diyor ki:

    ben 9. snıfım nasıl gırebilirim

  12. ECE diyor ki:

    11. Sinifim meslek lisesine gidiyorum. Üniversiteye meslek lisesi olduğum için alinamiyorum acaba bu sene askeri liseye gecebilirmiyim ?

  13. zeynel abidin özhasar diyor ki:

    Ya ben şimdi 9.sınıfı imam hatip te okuyom 10.sınıfta askeri liseye girme şansım varmı

    • Dila diyor ki:

      Onu imam hatipe gitmeden çnce düşünecektin… İş işten geçmiş tatlım

      • Ozaysby diyor ki:

        Geçmiş de il ben geçen yılda katılmıştım
        55 puan almıştım şimdi cevabima geliyim
        Imam hatipli lerde vardı sınavda onyargini kaldırın dila hanım

  14. Ghost diyor ki:

    Ben diyarbakir li oldum icin arkadaslarim olamazsin dediler

  15. Mhatabsab diyor ki:

    Stay infermativo, San Diego, yeah boy!

  16. yasin diyor ki:

    arkadaslar ben 10 sinif ogrencisiyim bu okullardan herhangi birine girebilme yada nakil alma sansim varmi
    kara.deniz.hava????
    lutfen cevap

    • Yusuf efe diyor ki:

      Ama ilk önce sınavları sonra sağlık boy mülakat ve sınav eğitim sorular bu kadar eğer 70-80 alirsan karacı 80-90 denizci 90-100 hepsi karaci da havacı da denizcide olabilirsiniz en önemli dersler matematik sosyal turkce fen bunları yaparsan iyi olur bu kadar allah yolunu açık etsin yaşın

      • IBRAHIM TANBOĞA diyor ki:

        Beyler bende 10.snf ogrencisiyim askeri liseye veya kara harba nakil yapabilmek için neyapmam lazım ?? Cvp verin lütfen

        • Semih Can diyor ki:

          Kardeş ben 9. sınıfım dün okul çıkışında müdür konuşma yaptı artık 9,10 .sınıflar oluyomuş ama sınav la heralde pazertesi sorucam sende okuluna sor.

  17. Aydoğan Polat diyor ki:

    Ben lise 1 e gidiyorum bu sınava katılabiliyor muyum veya şimdi askerlik için başka sınavlara ??

  18. Murat diyor ki:

    100 sorunun her biri 1 poanmi allah askina soyle admin

  19. Umut diyor ki:

    Ben sekizinci sınıf öğrencisiyim kızlar bu sene sınava katıla biliyorlar mı

  20. alp diyor ki:

    4 yılın ortalaması 75 olması mecburimi

  21. koray diyor ki:

    ben 8 .sınıf teog puanı girmememize sebep olu mu

  22. sezer diyor ki:

    merhaba ben sezer reis askeri liseye belgeyle mi girecem

  23. emirhan diyor ki:

    arkadaşlar ben meslek lisesine gidiyorum askeri liseye geçe bilirmiyim

  24. mehmet diyor ki:

    ben 9.sınıf anadolu lise ögrencisiyim ben burdan askari liseye nakil aldıra bilirmiyim lütfen cevaplayın

  25. Şule diyor ki:

    Hangi Deniz lisesine kız alınıyor İstanbul da yaşıyorum askeri ye giremem almıyorlar ama denız lısesıne gırebılır mıyım

  26. elif diyor ki:

    Ben turizm mesleki ve teknik ana dolu lisesinde okuyorum sınavlara girebilir miyim

  27. Furkan diyor ki:

    10.sinif öğrencisiyim anadolu lisesinde okuyorum askeri liseye gitme şanzımız yok mu Allah rızası için söyleyin

  28. Aytekin diyor ki:

    Ben 8.sınıfım asleri liseye geçmek için teşekkür, taktir lazım mı?

    • Furkan diyor ki:

      Kardeşim sinavla aliyolar takdirle değil rehber öğeretmenin yardimci olur sana

      • Hüseyin diyor ki:

        furkan bizim okulun müdür yrdmcısı son 4 yıl ortalaman 75 in üzerinde olması lazım dedi…

  29. Sedat diyor ki:

    10.sinifim askeri liseye girebilirmiyim?

    • Güney diyor ki:

      Daha onceki yorumdaki gibi girmek istediğiniz okulun santraloni arayıp bilgi alabilirsiniz

  30. ekrem diyor ki:

    9. sınıf öğrencisiyim askeri liseye geçiş yapabiliyormuyum

  31. cemre diyor ki:

    bnde askeri liseye girmek istiyorum sporla aram gayet ii hepsini yapabiliyorum ama kızım kızlar girebilir mi

  32. memet kaşıkcı diyor ki:

    Ben erzurum horasan imam.hatip lisesinden memet kaşıkcı lise 2 ye gidiyorum askeri liseye gecmek istiyorum gecis varmi bilgisi olana duyrulur yada gecis yapmak icin ne lazim.bilgisi olana duyrulur lutfen geri donun

  33. emrullah diyor ki:

    sınavdan 55-60 alırsak oluyaoymu

  34. mehmet diyor ki:

    Merhaba ben 10. Sınıf anadolu lisesi ögrencisiyim liseye tekrar baslamak kaydiyla askeri lisesine girebiliyor muyum?

  35. tuncer gündüz diyor ki:

    ALS için nereye mrcd.etmem gerekiyo

  36. güney diyor ki:

    ben 9. sınıf öğrencisi andolu lisesinden askeri liseye nakil istiyorum ilgili kişilere duyrulur

    • Güney diyor ki:

      L okul idarenizden bilgi alin ,ya da kuleli ,maltepe vb. okullarin santrallerinden bilgi alabileceginizi dusunuyorum.Fakat bende askeri lise ogrencisiyim once liseyi bitirip kara harp akedemisine gelmenizi tavsiye ederim .Liseden girince tek avantajiniz universiteye direk gecersiniz.

  37. UmutReiss diyor ki:

    Ben 8. sınıfa gidiyorum TEOGdan 13 yanlışım var 7. sınıfta karne ortalamam 93tü HAVA HARP OKULLARINA girebilir miyim

    • serkan diyor ki:

      kardeşim askeri lise ve teog ayrı şeylerdir askeri okullar teogla değil askeri sınavla öğrenci alır şimdiden başarılar

    • prenses diyor ki:

      bence gidersin puanın bAya yüksek 6ve 7 sınıf ortalamaları ve teog

  38. Hakan diyor ki:

    Ben lise 2. Sınıf 2000 doğumlu Bi öğrenciyim sınava gire bilir miyim ?

Yorum Yazın