Aldous Huxley Kimdir

Aldous Huxley Kimdir, Aldous Huxley Hayatı Biyografi

İngiliz, yazar. Yeni Dünya adk bilim kurgu romanıyla yaygın bir ün ka­zanmıştır.

Aldous Leonard Hvudey, 1894’de Godalming’te doğdu, 1963’de öldü. Yazar Leonard Huxley’in oğlu, ingiltere’nin tanınmış biyoloji bilgini ve denemecile­rinden T.H.Huxley’in torunu, ünlü şair ve eleştirmen Matthew Arnold’un ikinci kuşaktan yeğenidir. Ailesi­nin de etkisiyle genç yaşta edebiyat ve felsefeye ilgi duydu. 1908-1911 arasında Oxford Üniversitesi’nde Eton College’da okudu. Gözlerindeki ciddi bir rahat­sızlık sonucu bir süre öğrenimine ara vermek zorunda kaldıysa da daha sonra gözlerinde bir ölçüde düzelme olunca Balliol College’a girerek burayı 1915’de bitirdi. Savaş sırasında çeşitli işlerde çalıştı. Athenaeum dergi­sinin kadrosuna katıldı, Westminster Gazette’de ti­yatro eleştirileri yazdı. 1923’de karısı ve oğluyla birlikte İtalya’ya gitti. 1930’a değin burada yaşadı, italya’day­ken İngiliz romancı D.H.Lawrence’la dosduk kurdu. Bu sırada yazdığı ünlü romanlarından Point Counter Point’deki (Ses Sese Karşı) Mark Rampion tipiyle D.H.Lawrence’ı canlandırdı. 1934’de Orta Amerika ve ABD’de geziye çıktı. 1937’de Güney California’ya yerleşti. Bir süre Hollywood’da senaryo çalışmaları yaptı, roman ve deneme yazmayı sürdürdü. Daha sonraki yıllarında doğrunun kaynağı olarak gördüğü mistik düşünceyle ve bazı uyuşturucuların zihin sağlığı üstündeki etkisiyle ilgilendi.

  • Eserleri (başlıca): Roman: Crome Yeüom, 1921, (“Krom Sarısı”); Those Barren Leaves, 1925, (“Şu Meyve­siz Yapraklar”); Point Counter Point, 1928, (Ses Sese Karşı); Brave New World, 1932, (Yeni Dünya); After Many aSummer Dies the Swan, 1940, (“Nice Yazlardan Sonra Öldü Kuğu”); Time Must Have a Stop, 1944, (“Zamanın Bir Sonu Olmalı”); Ape and Essence, 1948, (“Maymundan Geleceğe”); The Genius and the Goddess, 1955, (“Dahi ve Tanrıça”). Öykü: Limbo, 1920; The Little Mexican_ and Other Stories, 1924, (“Küçük Meksikalı ve Başka Öyküler”); Tıvo or Three Graces, 1926, Brief Candles, 1930. Deneme-İnceleme: On the Margin, 1923, (“Sınırda”); Essays New and Old, 1926, (“Yeni ve Eski Denemeler”); Holy Face and Other Essays, 1929, (“Kutsal Yüz ve Başka Denemeler”); Music at Night, 1931, (“Geceleyin Müzik”); Textş and Pretexts, 1932, (“Metin­ler ve Yorumlar”); Beyond the Mexique Bay, 1934, (“Meksika Körfezi’nin Ötesinde”); Ends ana Means, 1937, (“Amaçlar ve Araçlar”); The Art of Seeing, 1942, (“Görme Sanatı”); The Perennial Philosopby’, 1945, (“Son­suz Felsefe”); Themes and Variations, 1950, (“Temalar ve Çeşitlemeler”); The Doors of Perception, 1954, (Sezgi Kapılan).

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir